Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning


Undrar du över innehåll eller nivå i våra olika gruppträningspass? Nedan sammanfattar vi våra befintliga träningsformer med dess innehåll, nivå och målgrupp. Du kan anmäla dig både till terminen samt enstaka pass med vårt Gröna klippkort, kortet gäller för alla pass du ser i schemat.

 

Vattenträning - Bas
45 minuter. Perfekt för dig som söker en skonsam/stärkande träningsform. Efter skada, om du är senior, i samband med graviditet eller bara för att du gillar träning i vatten. Vi står i axeldjupt vatten och har den egna kroppen som motstånd samt hantlar och andra redskap. Du tränar efter din förmåga.
    Starka Seniorer
60 minuter skonsam och stärkande träning anpassad för seniorer. Vi använder den egna kroppen och gummiband som redskap. Tränar upp styrka, balans och rörlighet. Alla kan vara med efter sin förmåga då övningarna kan utföras med olika svårighetsgrad. Genom att träna styrka och balans som senior kan ditt välbefinnande öka och vardagen kan kännas lättare.
     

Stretch (Lunchpass)
45 minuter där stretch och yogainspirerade övningar gör dig både mjukare och rörligare i muskler, leder och ligament. Vi koncentrerar oss även på andningen för att sänka stresshormoner i kroppen. Alla kan vara med efter egen förmåga.

   

Cirkelträning (Lunchpass)
45 minuter cirkelträning där vi går igenom hela kroppen. Kondition, styrka och rörlighet. Vi använder den egna kroppen, kettlebells och gummiband. Alla kan vara med efter sin egen förmåga men får även chansen att utmana sig.

 

Tabata
50 minuter. Ett tufft, roligt pass upplagt på tabata-moduler. Passet utmanar din styrka och kondition och kan göras hur lätt eller jobbigt du vill. Du tränar efter din förmåga. Kom ihåg vattenflaska.

Direkt efter passet har vi Qigong.

 

Yoga

60 minuter. Syftet med denna yoga är att skapa ett tryggt rum där vi får känna, testa och prova oss fram med kroppen i yogans värld. Ingen hets eller tvång bara det man känner sig bekväm med. En varierad träningsform med kroppen som redskap. Vi övar balans och vi arbetar med styrkan i vår kropp.

Qigong och Mindfulnes

Ett pass på 60 minuter som kan minska stress i vardagen.

Qigong är en för kroppen stärkande träning som skänker sinnesro och ett inre lugn. Den förbättrar kroppens rörelser och din balans. Passet avslutas med Mindfulness där fokus ligger på avslappning och andning. 

Du tränar efter dina förutsättningar. 

 

Medicinsk yoga

Ett pass på 75 minuter 

Inom Medicinsk yoga är andningen en central roll. Vi lugnar ner vår andning och får kroppen att slappna av. Vi kommer även prova att Eldandas och på så sätt få upp pulsen och värmen i vår kropp. Du kommer få genomföra övningar som öppnar upp, stretchar och stärker din kropp. Alla kan vara med efter egen förmåga.

En varierande träning som ger dig alla yogans stärkande effekter. Du kan genomföra Medicinsk yoga både på matta eller på stol.

 


Uppdaterad: 14 JAN 2021 11:09 Skribent: Jens Johansson
E-post: Adressen Gömd

Postadress:
Korpförening Huddinge-Botkyrka - Korpen
Rotemannavägen 10
14557 Norsborg

Kontakt:
Tel: 08299622
E-post: This is a mailto link

Se all info