Hoppa till sidans innehåll

Passbeskrivning


Undrar du över innehåll eller nivå i våra olika gruppträningspass? Nedan sammanfattar vi våra befintliga träningsformer med dess innehåll, nivå och målgrupp.

 

Vattenträning - Bas
Perfekt för dig som söker en skonsam/stärkande träningsform. Efter skada, om du är senior, i samband med graviditet eller bara för att du gillar träning i vatten. Vi står i axeldjupt vatten och har den egna kroppen som motstånd samt hantlar och andra redskap. Du tränar efter din förmåga.
    Starka Seniorer
60 minuter skonsam och stärkande träning anpassad för seniorer. Vi använder den egna kroppen och gummiband som redskap. Tränar upp styrka, balans och rörlighet. Alla kan vara med efter sin förmåga då övningarna kan utföras med olika svårighetsgrad. Genom att träna styrka och balans som senior kan ditt välbefinnande öka och vardagen kan kännas lättare.
     

Stretch (Lunchpass)
45 minuter där stretch och yogainspirerade övningar gör dig både mjukare och rörligare i muskler, leder och ligament. Vi koncentrerar oss även på andningen för att sänka stresshormoner i kroppen. Alla kan vara med efter egen förmåga.

   

Cirkelträning (Lunchpass)
45 minuter cirkelträning där vi går igenom hela kroppen. Kondition, styrka och rörlighet. Vi använder den egna kroppen, kettlebells och gummiband. Alla kan vara med efter sin egen förmåga men får även chansen att utmana sig.

 

S.M.A.R.T 
60 minuter långt pass.

Styrka.Motion.Allround.Rörlighet.Tabata. Detta är S.M.A.R.T. Ett tufft, roligt pass upplagt på tabata-moduler. Passet utmanar din styrka och kondition och kan göras hur lätt eller jobbigt du vill. Du tränar efter din förmåga. Kom ihåg vattenflaska.

 

 

 


Uppdaterad: 14 JAN 2021 11:09 Skribent: Jens Johansson
E-post: Adressen Gömd

Postadress:
Korpförening Huddinge-Botkyrka - Korpen
Rotemannavägen 10
14557 Norsborg

Kontakt:
Tel: 08299622
E-post: This is a mailto link

Se all info